Παρά το γεγονός ότι τα αυτόνομα οχήματα έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται χωρίς την παρέμβαση του ανθρώπου, σύμφωνα με την έκθεση των Stephen M. Casner της NASA και Edwin L. Hutchins του University of California San Diego, εάν δεν υπάρχει η κατάλληλη εκπαίδευση του οδηγού, μπορούν και πάλι να συμβούν ατυχήματα. Όπως και στα αεροπλάνα οι πιλότοι εκπαιδεύονται για τα αυτόματα συστήματα, το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και με τα αυτόνομα οχήματα. Ο Casner αναφέρει ότι το ζήτημα αυτό καθίσταται όλο και πιο σημαντικό, καθώς όλο και περισσότερα οχήματα εξοπλίζονται με αυτόνομα χαρακτηριστικά όπως η παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορίας και η αυτόματη πέδηση.
"Χωρίς να υφίσταται βασική εκπαίδευση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν στους οδηγούς εξοπλισμό και ελπίζουν για το καλύτερο", λένε οι συγγραφείς. Επί του παρόντος, υπήρξε μικρή συντονισμένη προσπάθεια κατάρτισης οδηγών οχημάτων με αυτόνομα χαρακτηριστικά σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων ή τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών. "Η τρέχουσα στρατηγική φαίνεται να είναι η τοποθέτηση πρόσθετων σελίδων στο εγχειρίδιο και η ελπίδα ότι οι οδηγοί θα το βγάλουν έξω από το ντουλαπάκι και θα το διαβάσουν προσεκτικά", δήλωσε ο Casner. Οι Casner και Hutchins υποστηρίζουν ότι, ενώ τα οχήματα με αυτόνομη λειτουργία θα μειώσουν τα σενάρια σύγκρουσης, η έλλειψη εκπαιδευμένων οδηγών θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σειρά άλλων τύπων ατυχημάτων.
Θυμηθείτε τον αυτόματο πιλότο στα αεροπλάνα. Πριν από δεκαετίες, όταν η αυτοματοποίηση εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά σε πιλοτήρια αεροπλάνων, υπήρξε ελάχιστη προπονητική εκπαίδευση για τους πιλότους σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας αυτών των συστημάτων. Αυτό οδήγησε σε νέα είδη συντριβών και τελικά ώθησε τη βιομηχανία να αυξήσει την εκπαίδευση.
Πηγή: [https://www.insurancedaily.gr/tha-chriazonte-ekpedefsi-odigi-ton-aftonomon-ochimaton/]