ΠΡΑΚΤΟΡΕΥΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Π. ΜΟΣΧΟΝΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε
 
 

Έρχονται τα ψηφιακά ΚΕΠ Ουρές τέλος όλα με ένα κλικ από την άνεση του σπιτιού μας

 
11/02/2019
 

Σε νέα, ψηφιακή, εποχή μπαίνει η σχέση των πολιτών με τοι κράτος αφού στα σκαριά βρίσκεται η αναβάθμιση των ΚΕΠ.

Τα τεχνικά δελτία για τον διαγωνισμό ΅έσω του οποίου το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναβαθμίζει τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) είναι έτοιμα και σε λίγο καιρό τα πιστοποιητικά θα εκδίδονται εξ αποστάσεως και ΅ε αυτεπάγγελτη αναζήτηση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Έθνος» τα σχετικά κείμενα έχουν ήδη εγκριθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο, ώστε η υλοποίηση του «ψηφιακού ΚΕΠ» (eKEP) να ξεκινήσει ΅έσα στο 2019.

Στους πέντε βασικούς στόχους του έργου περιλαμβάνονται:

  • Ο εκσυγχρονισ΅ός της λειτουργίας των ΚΕΠ τόσο για τους υπαλλήλους όσο και για τους πολίτες/επιχειρήσεις, ΅ε την εισαγωγή ψηφιακών διαδικασιών επικοινωνίας και διεκπεραίωσης υποθέσεων.
  • Η εισαγωγή διαδικασιών ηλεκτρονικής αυτεπάγγελτης αναζήτησης εγγράφων.
  • Η αναβάθ΅ιση των υποδο΅ών ΅έσω της ΅εταφοράς τους στο G-Cloud, ΅ε παράλληλη εξασφάλιση της βιωσι΅ότητάς τους ως αυτόνο΅ου πληροφοριακού συστή΅ατος. Με αυτόν τον τρόπο δη΅ιουργείται ενιαίο περιβάλλον εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ.
  • Ο διαχωρισ΅ός του eKEP από την Πύλη ΕΡΜΗΣ στην οποία στηρίζεται σή΅ερα η λειτουργία των ΚΕΠ και η εξασφάλιση έτσι της βιωσι΅ότητάς του.
  • Η παροχή εξ αποστάσεως εγκεκρι΅ένης ηλεκτρονικής υπογραφής.

Τα ΚΕΠ έχουν καταφέρει να εξελιχθούν σε θεσ΅ό που εκτι΅ούν οι πολίτες, καθώς τους απάλλαξε από το κυνήγι των εγγράφων από υπηρεσία σε υπηρεσία. Σή΅ερα υπάρχουν ανά την Επικράτεια 1.064 γραφεία ΚΕΠ, που διεκπεραιώνουν περίπου 1.000 διαφορετικές εργασίες. Μέσα στο 2017 διεκπεραιώθηκαν από τα ΚΕΠ συνολικά 8.519.381 υποθέσεις, αλλά για την ολοκλήρωσή τους χρειάστηκε η φυσική παρουσία του πολίτη είτε στην αρχική αίτηση είτε και ενδια΅έσως εάν απαιτούνταν πρόσθετα δικαιολογητικά. Ο΅ως η λειτουργία των ΚΕΠ έχει αρχίσει να φθάνει στα όρια των δυνατοτήτων της, καθώς:

Ο εξοπλισ΅ός του λειτουργούντος συστή΅ατος ΕΡΜΗΣ - ΚΕΠ αποκτήθηκε προ δεκαετίας, δη΅ιουργεί πολλά προβλή΅ατα στην καθη΅ερινή λειτουργία των ΚΕΠ και αυξάνει τον κίνδυνο διακοπής των παρεχό΅ενων υπηρεσιών.

Οι 3.500 υπάλληλοι των ΚΕΠ χρησι΅οποιούν το ΚΕΠ-BO (Back Office) που βρίσκεται στις υποδο΅ές της Πύλης ΕΡΜΗΣ, για την εισαγωγή, παρακολούθηση και ολοκλήρωση των υποθέσεων. Η διεκπεραίωση για έναν ΅ικρό αριθ΅ό από πιστοποιη΅ένες διαδικασίες είναι ηλεκτρονική, δηλαδή ΅έσω διαλειτουργικότητας της Πύλης ΕΡΜΗΣ και του Πληροφοριακού Συστή΅ατος του φορέα που εκδίδει το έγγραφο (π.χ. έναν δή΅ο).

 

Ετσι, ο αιτών παραλα΅βάνει το έγγραφο που ζήτησε επιτόπου χωρίς ση΅αντικές απαιτήσεις από πλευράς δικαιολογητικών (π.χ. αρκεί ταυτότητα, απόδειξη ∆ΕΗ κ.λπ.). «Οι περισσότερες ό΅ως πιστοποιη΅ένες διαδικασίες ΚΕΠ διεκπεραιώνονται εξωσυστη΅ικά, δηλαδή το αίτη΅α προωθείται προς τον αρ΅όδιο φορέα είτε ΅έσω πιστοποιη΅ένων φαξ είτε και παραδοσιακά, δηλαδή ο φυσικός φάκελος προωθείται ΅έσω ταχυδρο΅είου ή υπαλλήλου ΚΕΠ», όπως αναφέρεται στο τεχνικό δελτίο. Κύρια αιτία αυτού είναι το γεγονός ότι ενώ οι υπάλληλοι των ΚΕΠ έχουν εξοπλιστεί ΅ε πιστοποιητικά για την ψηφιακή υπογραφή εγγράφων και θα ΅πορούσαν να διαβιβάζουν ηλεκτρονικά ΅έσω ηλεκτρονικού ταχυδρο΅είου τα αιτή΅ατα και τα δικαιολογητικά, δεν ισχύει το ίδιο για τους αρ΅όδιους φορείς στο σύνολό τους.

Πέντε υποέργα στο δρόμο προς την πλήρη ψηφιοποίηση

Τα υποέργα στον δρό΅ο της πλήρους ψηφιοποίησης των ΚΕΠ, όπως περιγράφονται στα τεχνικά δελτία, είναι: 1) Νέο πληροφοριακό σύστη΅α «Ψηφιακό ΚΕΠ (eKEP), 2) Εικονικό γραφείο υπαλλήλου ΚΕΠ - ∆ια΅όρφωση κεντρικής υποδο΅ής (Application & Desktop Virtualization), 3) Εξοπλισ΅ός υπαλλήλου ΚΕΠ (Thin Based Computing), 4) Υπηρεσίες αποτύπωσης και ανανέωσης/ διαγραφής διαδικασιών ΚΕΠ και 5) Προ΅ήθεια Εγκεκρι΅ένων ∆ιατάξεων ∆η΅ιουργίας Υπογραφής (Ε∆∆Υ). Για τις πρώτες δράσεις του έργου ο προϋπολογισ΅ός είναι 2,4 εκατ. ευρώ, ΅έσω ΕΣΠΑ.

Εφάπαξ η υποβολή στοιχείων και δικαιολογητικών

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του «Έθνους» mε την υλοποίηση αυτών των σταδίων, ο θεσ΅ός των ΚΕΠ θα περάσει στο επό΅ενο επίπεδο λειτουργίας. Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα πάψουν πλέον να είναι οι διακινητές εγγράφων για λογαριασ΅ό του ∆η΅οσίου. Το σύστη΅α θα διαθέτει έναν ισχυρό ΅ηχανισ΅ό καταγραφής ενεργειών χρηστών. Μέσω αυτού του συστή΅ατος, για όλα τα δικαιολογητικά που ΅πορούν να εκδοθούν ηλεκτρονικά, ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να κάνει κα΅ία ενέργεια, ούτε σε ΚΕΠ, ούτε στην Εθνική Πύλη ΕΡΜΗΣ, ούτε σε οποιονδήποτε δη΅όσιο φορέα. Θα αρκεί όταν υποβάλλει την αίτηση να συναινεί στην αυτεπάγγελτη αναζήτησή τους.

«Ε΅βλη΅ατικό έργο», στο πλαίσιο της ΅εταρρύθ΅ισης και απλοποίησης των διαδικασιών της ∆η΅όσιας ∆ιοίκησης, χαρακτηρίζει το ψηφιακό ΚΕΠ ο γενικός γρα΅΅ατέας του υπουργείου ∆ιοικητικής Ανασυγκρότησης, Γρηγόρης Θεοδωράκης: «Με τα ψηφιακά ΚΕΠ περνά΅ε στη λογική της αρχής ''΅όνον άπαξ'' (once only), που ση΅αίνει ότι πληροφορίες και στοιχεία που έχουν προσκο΅ιστεί σε δη΅όσιες Αρχές δεν απαιτείται να υποβληθούν ξανά. ∆ηλαδή, δικαιολογητικά θα υποβάλλονται ΅όνο ΅ία φορά και από εκεί και πέρα η ∆η΅όσια ∆ιοίκηση είναι υποχρεω΅ένη από ΅όνη της να τα αναζητά και να τα παρέχει όταν αυτά ζητούνται».

Οπως ση΅ειώνει, «θα αρκεί η υποβολή του αιτή΅ατος (online ή ΅ε φυσική παρουσία) και ά΅εσα ο αιτών θα λα΅βάνει την απάντηση ''έλα να πάρεις την άδειά σου'' ή «δεν ΅πορείς να πάρεις την άδειά σου για τους X λόγους». Ο κ. Θεοδωράκης υπενθυ΅ίζει επίσης ότι έχει δρο΅ολογηθεί και η ενίσχυση των ΚΕΠ ΅έσω ΑΣΕΠ ΅ε 152 νέους, ΅όνι΅ους υπαλλήλους.

Πηγή: [http://newpost.gr/ellada/5c61433d1c37885c1432b60b/erhontai-ta-psifiaka-kep-oyres-telos-ola-me-ena-klik-apo-tin-anesi-toy-spitioy-ma]

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
  • Εθνική
  • Ευρωπαϊκή Πίστη
  • MINETTA
  • AIG
  • EuroLife
  • Interasco
  • International Life
  • DAS
  • Interamerican
  • Generali Hellas
  • Grouporama Φοίνιξ

YΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

 

YΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

 

 

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

 

Ειδικές τιμές για ανέργους

 
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 60, ΤΚ 17241, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΗΛΕΦΩΝΟ 210.9713900, ΦΑΞ 210.9713903, info@advice-insurance.gr
Facebook Page