Πολλά και διαφορετικά περιστατικά τροχαίων συμβαίνουν στην καθημερινότητα, μέσα στα οποία και τροχαία με διπλοπαρκάρισμα.
Για την αξιολόγηση της υπαιτιότητας, εκτός των άλλων, έχει προβλέψει και το κείμενο του Φιλικού Διακανονισμού.
Σύμφωνα με το ΦΔ ένα όχημα θεωρείται σε στάση, σταματημένο και σε στάθμευση, ως εξής:
1. Ένα όχημα θεωρείται σε στάση, όταν η στάση είναι προσωρινή και για όσο χρόνο απαιτείται για την επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών ή για την φόρτωση και εκφόρτωση αντικειμένων και εφόσον ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος ή βρίσκεται σε απόσταση τέτοια που να μπορεί να το μετακινήσει, εάν χρειαστεί.
2. Το σταματημένο όχημα είναι το ακινητοποιημένο για λόγους που οφείλονται στις συνθήκες κυκλοφορίας και δεν πρέπει να εξομοιώνεται με το όχημα σε στάση.
3. Ένα όχημα είναι σε στάθμευση, όταν η ακινητοποίησή του οφείλεται σε περιστάσεις άλλες από αυτές που χαρακτηρίζουν το όχημα σε στάση ή το σταματημένο όχημα
Τι προβλέπεται για τις υλικές ζημιές σε οχήματα που έχουν διπλοπαρκάρει; Τι αναφέρει ο Πίνακας Υπαιτιοτήτων του Φιλικού Διακανονισμού;
Σύμφωνα με το Παράρτημα 2 και τον Πίνακα Υπαιτιοτήτων του ΦΔ:
Για τον προσδιορισμό της υπαιτιότητας, εκτός των άλλων, δεν λαμβάνονται υπόψη :
- Στοιχεία που σχετίζονται με την σηματοδότηση των οχημάτων, εκτός από τις
περιπτώσεις που προβλέπονται στην περίπτωση 43, του Πίνακα
Υπαιτιοτήτων (Π.Υ.).
- Η έννοια του σταματημένου οχήματος εκτός από τις προβλεπόμενες
περιπτώσεις 40 και 43.
Δείτε εδώ τον πίνακα με τις περιπτώσεις 40,43
Σημειώνεται ότι οι παραβάσεις του ΚΟΚ, λαμβάνονται υπ' όψιν από τον διακανονιστή κατά τον υπολογισμό της αποζημίωσης την οποία του προτείνει.
Πηγή:[https://www.nextdeal.gr/asfalistis/diamesolavisi/146936/pote-theoreitai-ena-ohima-se-stasi-kai-ti-provlepei-o-filikos]