Φαίνεται πως τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ίσως πλησιάζουν προς την εξαφάνισή τους, όμως μία πρόσφατη εφεύρεση αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια τεχνολογία που έχει ακόμη πολλά να προσφέρει.
Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση προωθείται εντατικά τα τελευταία χρόνια, λόγω της ανάγκης να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων, αλλά και να συμμορφωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τους ολοένα και πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο της «πράσινης» μετάβασης, ωστόσο οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ εξακολουθούν να εξοπλίζουν τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον δρόμο, ιδιαίτερα στην περίπτωση της Ελλάδας, της οποίας ο στόλος έχει μέση ηλικία τα 17,3 έτη.
Οι υβριδικοί κινητήρες φαίνεται πως βρίσκονται κάπου στη μέση των δύο άκρων. Ιδιαίτερα τα plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα προορίζονταν αρχικά να αποτελέσουν μία «ενδιάμεση στάση» προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Το ηλεκτρικό μοτέρ που διαθέτουν τους επιτρέπει να διανύουν συνήθως μέχρι και περίπου 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει να κινεί το όχημα για μεγαλύτερες διαδρομές ή σε υψηλότερες ταχύτητες.
Καθώς οι κυβερνήσεις επιβάλλουν ολοένα και περισσότερους κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης -δίχως την υποστήριξη ενός ηλεκτρικού κινητήρα- φαίνεται πως ίσως πλησιάζει προς το τέλος του. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προτείνει την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, συνθήκη που έχει επιταχύνει τις επενδύσεις στις ηλεκτρικές και υβριδικές τεχνολογίες.
Η τεχνολογία που θα μπορούσε να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Ωστόσο φαίνεται πως μερικοί τεχνολογικοί όμιλοι δεν το βάζουν κάτω. Ένας από αυτούς είναι και o γαλλικός όμιλος Green Corp GCK, ο οποίος ανέπτυξε ένα κιτ που μετατρέπει έναν «απλό» θερμικό κινητήρα σε plug-in υβριδικό, ενισχύοντάς τον με ηλεκτρική αυτονομία που «αγγίζει» τα 70 χιλιόμετρα. Το παρακάτω βίντεο εξηγεί πώς ακριβώς λειτουργεί η πολλά υποσχόμενη εφεύρεση.
Η εκτιμώμενη τιμή του είναι τα 7.000 ευρώ, με το κιτ να αποτελείται από την εγκατάσταση μίας μπαταρίας στον χώρο του πορτ-μπαγκάζ και ενός ηλεκτροκινητήρα που συνδέεται με ένα νέο σύστημα μετάδοσης. Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου μειώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα αποκτώντας προνόμια όπως η ελεύθερη μετακίνηση σε περιοχές με κυκλοφοριακούς περιορισμούς (βλ. δακτύλιος).
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/kit-poy-tha-sosei-toys-thermikoys-kinitires]