Για να γλιτώσετε από τους οδηγούς που έχουν την κακή συνήθεια να κολλάνε στον προφυλακτήρα σας, αρκεί μια απλή κίνηση με τα δάχτυλα του χεριού σας.
Το tailgating ή στα ελληνικά "η συνήθεια να μην αφήνει το πίσω αυτοκίνητο επαρκή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα" είναι μια πράξη που εκνευρίζει τους περισσότερους οδηγούς και ταυτόχρονα τους προκαλεί άγχος.
Πολλές έρευνες έχουν επιβεβαιώσει την επικινδυνότητα της συγκεκριμένης πρακτικής, δείχνοντας ότι έως και 50% των τροχαίων θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν τηρούνταν σωστά οι αποστάσεις. Ταυτόχρονα, έχουν αποδείξει ότι ο οδηγός που "δέχεται" την πίεση γίνεται πιο απρόσεκτος και απρόβλεπτος, αφού η προσοχή του επικεντρώνεται στο πίσω αυτοκίνητο, ενώ οι καρδιακοί του παλμοί μπορεί να αυξηθούν έως και 30%.
Το ενδιαφέρον είναι ότι ενώ η μη σωστή τήρηση αποστάσεων επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ, ο Κ.Ο.Κ. δεν ορίζει την απόσταση, αφήνοντας το στη διακριτική ευχέρεια της τροχαίας να επιβάλει κυρώσεις και του οδηγού να κρίνει πόσο μακριά πρέπει να βρίσκεται από το προπορευόμενο όχημα.
Αυτό το παραθυράκι εκμεταλλεύονται οι περισσότεροι και κολλάνε απροκάλυπτα στον μπροστινό, ο οποίος αρκετές φορές, για να αποθαρρύνει τους "διώκτες" του, πατάει φρένο. Αυτή η αντίδραση, εκτός του ότι εγκυμονεί κινδύνους και συνήθως αυξάνει τα νεύρα, είναι και παράνομη, αφού το αναίτιο φρενάρισμα επιφέρει επίσης πρόστιμο 80 ευρώ.
Ένα κόλπο που μπορεί να σας αποσυμφορήσει από μια τέτοια κατάσταση, χωρίς να παραβιάσετε τον Κ.Ο.Κ ή να κλιμακώσετε την επιθετικότητα στο δρόμο, βρίσκεται στα δάχτυλα του ενός χεριού σας.
Όταν κάποιος σας πλησιάσει πολύ, μπορείτε απλά να ενεργοποιήσετε τους υαλοκαθαριστήρες και το σύστημα πλύσης του παρμπρίζ. Οι σταγόνες από τα ακροφύσια συνήθως πέφτουν στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου που σας ακολουθεί, κάνοντας ενστικτωδώς τον πίσω οδηγό να αυξήσει την απόσταση από εσάς. Μάλιστα, αν το αυτοκίνητο είναι λίγο παλαιότερο και τα πιτσιλιστίρια δεν είναι σωστά ρυθμισμένα, τότε δεν μιλάμε για μόνο μερικές σταγόνες.
Δυστυχώς, το κόλπο αυτό δεν λειτουργεί σε ορισμένα νεότερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, στα οποία τα ακροφύσια είναι ενσωματωμένα στις ίδιες τις λεπίδες των υαλοκαθαριστήρων.
Φυσικά, αυτή την τακτική καλό είναι να την χρησιμοποιείτε μόνο εντός αστικών περιοχών ή σε επαρχιακούς δρόμους, όπου δεν υπάρχει ο κατάλληλος χώρος για να κάνετε δεξιά ώστε να αφήσετε τον πίσω να προσπεράσει. Σε αυτοκινητόδρομο, είναι πιο ασφαλές και λογικό, απλά να αλλάξετε λωρίδα και να συνεχίσετε το ταξίδι σας με ηρεμία.
Τώρα για να είστε κι εσείς σίγουροι ότι κρατάτε σωστά τις αποστάσεις από τον μπροστινό, υπάρχουν δύο τρόποι για να την υπολογίζετε. Ο πρώτος ονομάζεται ο "κανόνας του τετραγώνου", με τον υπολογισμό του να είναι αρκετά απλός, αφού το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να πολλαπλασιάσει το πρώτο ψηφίο που υπάρχει στο όριο ταχύτητας με τον εαυτό του για να βρει την απόσταση.
Ο δεύτερος είναι ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων, όπου ο οδηγός πρέπει να ορίσει ένα σταθερό σημείο αναφοράς (π.χ. μια πινακίδα) και μόλις το προπορευόμενο όχημα περάσει από εκεί, να αρχίσει να μετράει 3 δευτερόλεπτα, λέγοντας «χίλια ένα», «χίλια δύο», «χίλια τρία». Αν δεν έχει περάσει το σημείο αναφοράς μέχρι να τελειώσει το μέτρημα, τότε η απόστασή σας είναι καλή, αλλιώς θα πρέπει να την αυξήσετε.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/kolpo-diohneis-enohlitikoys-odigoys]