ΠΡΑΚΤΟΡΕΥΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ Π. ΜΟΣΧΟΝΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε
 
 

Τέλος οι «μετακομίσεις» για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης - Τι άλλαξε.

 
06/04/2024
 

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αυστηροποιεί τη νομοθεσία απαιτώντας επίσημα έγγραφα μόνιμης κατοικίας του υποψήφιου οδηγού.


Από «κόσκινο» θα περνούν πλέον τις αιτήσεις των υποψηφίων οδηγών οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της χώρας μετά από την δημοσίευση της υπουργικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Τα δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι εκτυπωμένα από την ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ όπου θα φαίνεται η μόνιμη κατοικία του υποψήφιου οδηγού ενώ ειδικά για τους μαθητές και φοιτητές χρειάζεται να προσκομιστεί η Βεβαίωση από τη Σχολή ή το Σχολείο. Με αυτό τον τρόπο θα μπει ένα τέλος στις «μετακομίσεις» των υποψηφίων σε Διευθύνσεις Μεταφορών που ίσως οι εξετάσεις απόκτησης του διπλώματος είναι πιο... εύκολες!

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει αλλάξει μόνιμη κατοικία τότε θα πρέπει να προσκομίσει το συμφωνητικό σε ισχύ μίσθωσης κατοικίας στην περιοχή αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών που υποβάλλεται η αίτηση, στο όνομα του ενδιαφερομένου, εξαχθέν από την ενότητα «Δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων» της Ψηφιακής Πύλης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (myAADE)!

Στελέχη από τον κλάδο των Σχολών Οδηγών επισημαίνουν στο Carandmotor.gr ότι αυτή η Απόφαση θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον κλάδο και βέβαια περιορίζει τους υποψήφιους οδηγούς να επιλέξουν κάποιο δάσκαλο μόνο από την περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους. Το πρόβλημα θα οξυνθεί και θα οδηγήσει σε άνοδο των τιμών για την απόκτηση της άδειας οδήγησης καθώς οι υποψήφιοι οδηγοί δεν θα έχουν πολλές επιλογές μεταξύ των διαθέσιμων Σχολών Οδηγών της περιοχής που διαμένουν. Μάλιστα κάποια στελέχη δεν διστάζουν να επισημάνουν ότι η Απόφαση γυρίζει τον κλάδο πολλές δεκαετίες πίσω...

 

Πιο συγκεκριμένα η υπουργική Απόφαση αναγράφει μεταξύ άλλων ότι: «Σας ενημερώνουμε ότι δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Β' 1737/19-03-2024 και έλαβε Α.Δ.Α. Ψ31Ο465ΧΘΞ-ΓΛΤ η με αριθμό Δ30/A3/71830 υπουργική απόφαση, με την οποία επικαιροποιούνται και βελτιώνονται διατάξεις της υ.α. 50984/7947/2013 (Β' 3056).

Oι βασικότερες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις που περιλαμβάνονται στη νέα απόφαση έγκεινται συνοπτικά στα ακόλουθα:

1.Στο άρθρο 1: Τροποποιείται η παρ. 9, με επικαιροποίηση των δικαιολογητικών που δύναται να προσκομίζονται στο πλαίσιο του προβλεπόμενου δειγματοληπτικού ελέγχου στο 5% των υποβαλλόμενων υπευθύνων δηλώσεων για την επιβεβαίωση των στοιχείων της μόνιμης κατοικίας των αιτούντων, θεσπίζοντας τη δυνατότητα προσκόμισης:

-Συμφωνητικού σε ισχύ μίσθωσης κατοικίας στο όνομα του αιτούντα ή μέλους της οικογένειάς του, εξαχθέντος από την ενότητα «Δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων» της Ψηφιακής Πύλης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (myAADE).

 

-Βεβαίωσης Σχολής ή Σχολείου (για τους φοιτητές ή σπουδαστές ή μαθητές) με έδρα στην περιοχή αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών που να πιστοποιεί τη φοιτητική ή σπουδαστική ή μαθητική ιδιότητα του ενδιαφερομένου.

 

Τροποποιείται η παρ. 11, και ευθυγραμμίζεται με την περ. β της παρ. 1 του άρθρου 6 του π.δ. 51/2012 (είχε προστεθεί με την αντικατάσταση του άρθρου 6 με το άρθρο 40 του ν. 4784/2021), αναφορικά με τη δυνατότητα υποβολής της αίτησης για διαδικασία άδειας οδήγησης στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών του τόπου κατοικίας του ενδιαφερομένου ή σε περίπτωση Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) με περισσότερες της μίας Υπηρεσίες, σε οποιαδήποτε Υπηρεσία της Π.Ε. επιθυμεί, εκτός και εάν προβλέπεται διαφορετικά με απόφαση του Περιφερειάρχη ή του Περιφερειακού Συμβουλίου στο πλαίσιο της ενιαίας εξυπηρέτησης πολιτών από όλες τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας.

Προς τούτο, γίνεται η απαιτούμενη διόρθωση σε όλα τα άρθρα της απόφασης, με παραπομπή στην ανωτέρω προστιθέμενη διάταξη.

Προστίθεται νέα παράγραφος, με την οποία θεσπίζεται η υποχρέωση, κατά την αξιολόγηση της αίτησης και των δικαιολογητικών που υποβάλλονται για διαδικασία της υ.α. 50984/7947/2013, ελέγχου της Δ.Ο.Υ. στην οποία υπάγεται ο ενδιαφερόμενος. Σε περίπτωση που προκύπτει ότι υπάγεται στη Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού, προκειμένου να συνεχιστεί προς διεκπεραίωση το αίτημα, και εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις κατά περίπτωση ως ορίζονται στις επιμέρους διατάξεις της απόφασης, απαιτείται η υποβολή ενός (1) τουλάχιστον πρόσθετου δικαιολογητικού εκ των:

 

-Βεβαίωση μόνιμης κατοικίας, εξαχθείσα από την ομώνυμη ενότητα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), στην οποία θα αναγράφεται η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του ενδιαφερομένου στην περιοχή αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών που υποβάλλεται η αίτηση.

-Βεβαίωση Σχολής ή Σχολείου με έδρα στην περιοχή αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών που υποβάλλεται η αίτηση, που να πιστοποιεί τη φοιτητική/σπουδαστική ή μαθητική ιδιότητα του ενδιαφερομένου.

-Συμφωνητικό σε ισχύ μίσθωσης κατοικίας στην περιοχή αρμοδιότητας της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών που υποβάλλεται η αίτηση, στο όνομα του ενδιαφερομένου, εξαχθέν από την ενότητα «Δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων» της Ψηφιακής Πύλης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (myAADE).

Με τη διάταξη αυτή αντιμετωπίζεται το ζήτημα που έχει ανακύψει αναφορικά με την μη δυνατότητα, σε εφαρμογή του πρότερου πλαισίου, της διεκπεραίωσης αιτημάτων πολιτών που διαμένουν στην Ελλάδα αλλά είναι εγγεγραμμένοι στη Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού.

2.Στο άρθρο 2: Τροποποιείται η παρ. 1, αναφορικά με τη δυνατότητα υποβολής στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Ειδικής Βεβαίωσης Νόμιμης Διαμονής εκδοθείσας βάσει της παρ. 4 του άρθρου 25 του ν. 4251/2014, για την πιστοποίηση της συνήθους διαμονής του ενδιαφερομένου στην Ελλάδα.

Πρόκειται για κάτι που εφαρμόζεται βάσει προγενέστερου πλαισίου και οδηγιών που έχουν παρασχεθεί στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών, απλώς δεν είχε ευθυγραμμιστεί με αυτό η υ.α. 50984/7947/2013.

 

Προστίθεται νέα παράγραφος, αναφορικά με την υποχρέωση διασταύρωσης από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών, πριν την ενημέρωση του Μ.Σ. με το επιτυχές αποτέλεσμα δοκιμασίας προσόντων και συμπεριφοράς, της ισχύος του υποβληθέντος εγγράφου πιστοποίησης της συνήθους διαμονής στην Ελλάδα υπηκόου τρίτης χώρας, προκειμένου, σε περίπτωση που κατά την ημερομηνία επιτυχούς δοκιμασίας έχει λήξει η ισχύς του, να υποβάλλεται εκ νέου τέτοιο έγγραφο σε ισχύ.

 

3.Στο άρθρο 5, προστίθεται νέα παράγραφος με την οποία θεσπίζεται η δυνατότητα αντικατάστασης εντύπου ισχύουσας ελληνικής άδειας οδήγησης που κατέχεται από πρόσωπο που δεν έχει πλέον τη συνήθη διαμονή του στην Ελλάδα και η κατοικία του βρίσκεται σε χώρα εκτός των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν.

 

Τούτο συνιστά σημαντική βελτίωση, καθόσον υφίστανται πολλές περιπτώσεις πολιτών που είχαν τη συνήθη διαμονή στην Ελλάδα όταν απέκτησαν την ελληνική άδεια οδήγησης, αλλά σήμερα διαμένουν σε τρίτη χώρα, και δεν δύναται να αντικατασταθεί το έντυπο της ελληνικής άδειάς τους.

 

4.Το άρθρο 7 τροποποιείται, θεσπίζοντας τη δυνατότητα επιστροφής ελληνικής άδειας οδήγησης η οποία είχε ανταλλαχθεί με αντίστοιχη ξένης χώρας ακόμη και στην περίπτωση που έχει λήξει ή έχει απολεσθεί η ξένη άδεια, κάτι που δεν ήταν επιτρεπτό με την πρότερη μορφή του άρθρου.

Η τροποποίηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, διότι, μεταξύ άλλων, αντιμετωπίζεται το μείζον ζήτημα που έχει ανακύψει σε συνέχεια του Brexit, το οποίο συνίσταται στο γεγονός ότι, σε αυξημένο αριθμό πολιτών που είχαν ανταλλάξει προ του Brexit την ελληνική άδεια με αντίστοιχη από το Ηνωμένο Βασίλειο η οποία έχει λήξει ή απολεσθεί, παρόλο που έχουν επιστρέψει για μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα, δεν δύναται να τους επιστραφεί η ελληνική άδειά τους.

5.Στο άρθρο 8, ενσωματώνεται η πρόβλεψη της παρ. 9 του άρθρου 52 του ν. 4155/2013 (Α' 120) ως είχε προστεθεί με το άρθρο 43 του ν. 4599/2019 (Α' 40), σύμφωνα με την οποία, τα δύο (2) παράβολα για τις δαπάνες της ανανέωσης άδειας οδήγησης και το πάγιο τέλος χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων, δεν καταβάλλονται σε περίπτωση ανανέωσης άδειας οδήγησης που φέρει χρονικό περιορισμό για ιατρικούς λόγους και ο κάτοχός της δεν έχει συμπληρώσει την ηλικία των εξήντα πέντε (65) ετών.

Πρόκειται για κάτι που εφαρμόζεται από τη θέση σε ισχύ της σχετικής διάταξης νόμου (Μάρτιος 2019), απλώς δεν είχε ευθυγραμμιστεί με αυτό η υ.α. 50984/7947/2013.

 

6.Το άρθρο 9 τροποποιείται, θεσπίζοντας τη δυνατότητα χορήγησης αντιγράφου ισχύουσας ελληνικής άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς ή αλλοίωσης, που κατέχεται από πρόσωπο που δεν έχει πλέον τη συνήθη διαμονή του στην Ελλάδα και η κατοικία του βρίσκεται σε χώρα εκτός των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν, κάτι που δεν ήταν επιτρεπτό με την πρότερη μορφή του άρθρου.

 

7.Στο άρθρο 10, προστίθεται νέα παράγραφος στην οποία ορίζεται ρητώς ότι, σε περίπτωση διαδικασίας για την οποία δεν εκδίδεται νέο έντυπο άδειας οδήγησης, δεν θα μεταβάλλεται από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών στο Μηχανογραφικό Σύστημα (Μ.Σ.) η ημερομηνία στο σημείο 4α του εντύπου.

Με τη διάταξη αυτή αντιμετωπίζεται η στρέβλωση η οποία συνίσταται στο γεγονός ότι είχε διαπιστωθεί ότι ορισμένες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών προέβαιναν λανθασμένα σε μεταβολή της ημερομηνίας αυτής.

8.Τα άρθρα 11Α, 11Β και 11Γ που αφορούν στην ανταλλαγή άδειας από την Σερβία, την Αλβανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα αντιστοίχως τροποποιούνται με εξάλειψη της διάταξης της παρ. 2, στην οποία ορίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι για ανταλλαγή που είχαν αποκτήσει στο παρελθόν ελληνικό ΑΦΜ θεωρείται ότι έχουν τη συνήθη διαμονή τους στην Ελλάδα από την ημερομηνία χορήγησης του ΑΦΜ, παρόλο που κατά τον χρόνο έκδοσης της ξένης άδειας είχαν επαναπατριστεί.

Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται το πρόβλημα που συνίσταται στο γεγονός ότι πολλοί υπήκοοι των χωρών αυτών που διέμεναν/εργάζονταν παλαιότερα στην Ελλάδα και είχαν αποκτήσει ΑΦΜ, ακολούθως μετεγκαταστάθηκαν και απέκτησαν άδεια οδήγησης στη χώρα τους, πλέον, παρόλο που έχουν επαναποκτήσει τη συνήθη διαμονή στην Ελλάδα, δεν είχαν τη δυνατότητα ανταλλαγής της ξένης άδειας βάσει της προαναφερθείσας διάταξης.

Περαιτέρω, στο άρθρο 11Γ γίνεται προσθήκη με την οποία θεσπίζεται η υποχρέωση των Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών να σαρώνουν μέσω κινητής συσκευής τον κωδικό QR του πιστοποιητικού «To whom it may concern Certificate» που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι αντί της μετάφρασης της εμιρατινής άδειας, προκειμένου να διαπιστώνεται η εγκυρότητά του.

Τούτο συνιστά βελτίωση της διοικητικής διαδικασίας, καθόσον θα έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση πολύτιμου χρόνου για τον ενδιαφερόμενο και την Υπηρεσία.

9.Στο άρθρο 17, προστίθεται νέα παράγραφος στην οποία ορίζεται ότι, κάθε έντυπο άδειας οδήγησης που ανανεώνεται αποδίδεται στον ενδιαφερόμενο με την παράδοση του προηγούμενου εντύπου εφόσον αυτό εμπεριέχει μία (1) τουλάχιστον κατηγορία σε ισχύ, και όχι νωρίτερα από την ημερομηνία λήξης του, καθότι δεν παρέχεται δυνατότητα οδήγησης µε το νέο έντυπο δεδοµένου ότι η έναρξη ισχύος του (σηµείο 4α) είναι αυτή της λήξης του προηγούµενου (σηµείο 4β).

 

Πρόκειται για κάτι που εφαρμόζεται βάσει οδηγιών που έχουν παρασχεθεί στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών (σχετική αναφορά γίνεται και στην με ΑΔΑ ΨΨΦΩ465ΧΘΞ-ΚΒΚ από 23-10-2018 εγκύκλιο), απλώς δεν είχε ευθυγραμμιστεί με αυτό η υ.α. 50984/7947/2013.

10.Τα άρθρα 21, 22 και 23 που αφορούν στη συγκρότηση εξεταστικών επιτροπών, τη θεωρητική εξέταση και την ειδική θεωρητική εξέταση (όπως ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ατόμων που δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα, κωφών/βαρήκοων) αντιστοίχως τροποποιούνται σημαντικά, με γνώμονα τις σημερινές ανάγκες και συνθήκες, αλλά και ενσωματώνοντας τις σχετικές ρυθμίσεις του ν. 4850/2021.

Ας σημειωθεί ότι στο άρθρο 22 που αφορά στη θεωρητική εξέταση ενσωματώνονται οι ρυθμίσεις του ν. 4850/2021 αναφορικά με τη διαδικασία που απαιτείται να ακολουθείται, τον εξοπλισμό των αιθουσών (όπως ανιχνευτής ασύρματης επικοινωνίας, οθόνη αναπαραγωγής οπτικοακουστικού υλικού), αλλά και τις κυρώσεις που επιβάλλονται στους υποψήφιους που καταλαμβάνονται να υποβοηθούνται, κάτι που αποτελεί σημαντικό βήμα στο πλαίσιο αναμόρφωσης και βελτίωσης του συστήματος χορήγησης αδειών οδήγησης, με βασικό γνώμονα την ενίσχυση της διαφάνειας και του αδιαβλήτου των διαδικασιών. Προς τούτο γίνεται και προσθήκη παράλληλα νέου Παραρτήματος XI στο οποίο παρατίθεται το προβαλλόμενο στην οθόνη υλικό.

 

[......]

Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/telos-oi-metakomiseis-gia-tin-apoktisi-adeias-odigisis]

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
  • Εθνική
  • Ευρωπαϊκή Πίστη
  • MINETTA
  • AIG
  • EuroLife
  • Interasco
  • International Life
  • DAS
  • Interamerican
  • Generali Hellas
  • Grouporama Φοίνιξ

YΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

 

 

YΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ

 

 

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ

 

Ειδικές τιμές για ανέργους

 
ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 60, ΤΚ 17241, ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΗΛΕΦΩΝΟ 210.9713900, ΦΑΞ 210.9713903, info@advice-insurance.gr
Facebook Page