Ένα ενδιαφέρον άρθρο διαβάσαμε πρόσφατα, σχετικά με την απόφαση του Αρείου Πάγου, να δικαιώσει ασφαλιστική εταιρεία επειδή αρνήθηκε να αποζημιώσει την κλοπή ενός επαγγελματικού οχήματος, εξαιτίας της αδικαιολόγητης καθυστέρησης αναγγελίας της κλοπής στο αστυνομικό τμήμα και στην εταιρεία.
Η απόφαση αυτή έρχεται έπειτα από μια ακόμη πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου, να μην καταβάλλει η ασφαλιστική εταιρεία αποζημίωση ολικής κλοπής αυτοκινήτου στον ασφαλισμένο ιδιοκτήτη, εξαιτίας βαριάς αμέλειας του ιδίου του προς το όχημά του.
Τα περιστατικά αυτά αναδεικνύουν ένα σημαντικό θέμα για την ομαλή εξέλιξη της αποζημίωσης, στις ασφαλίσεις οχημάτων αλλά και στις ασφαλίσεις όλων των κλάδων. Το θέμα αφορά την ευθύνη των ασφαλισμένων, να επιμελούνται τα ασφαλισμένα αντικείμενα, και πως δεν είναι άμοιροι ευθυνών όταν συμβεί μια ζημιά.
Η σύναψη ενός ασφαλιστηρίου συνεπάγεται και δικαιώματα και υποχρεώσεις εκ μέρους των ασφαλισμένων, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι, να εφαρμόζουν καλές πρακτικές επιμέλειας των ασφαλισμένων αντικειμένων τους. Μια από αυτές τις καλές πρακτικές είναι οι ενέργειες που θα γίνουν, όταν συμβεί μια ζημιά, όπως μια κλοπή οχήματος, που ο λήπτης της ασφάλισης είναι υποχρεωμένος να το αναφέρει άμεσα στην αστυνομία και την εταιρεία του.
Δείτε εδώ τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 7 του νόμου 2496/97 (ΦΕΚ 87/τ.Α'/16.5.1997) «Ασφαλιστική σύμβαση, τροποποιήσεις της νομοθεσίας για την ιδιωτική ασφάλιση και άλλες διατάξεις», στο κείμενο των οποίων αναγράφεται ρητά ότι ο λήπτης της ασφάλισης υποχρεούται εντός 8 ημερών από τότε που έλαβε γνώση της ασφαλιστικής ζημιάς να ειδοποιήσει τον ασφαλιστή και να παρέχει κάθε δυνατή συνεργασία.
Καθώς ο παραπάνω νόμος αφορά την ασφαλιστική σύμβαση για όλους τους κλάδους ασφάλισης γενικότερα, παραθέτουμε και το νόμο 489/76 (ΦΕΚ Α'331) «Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως των εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης», που αφορά ειδικά και την ασφάλιση οχημάτων.
Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 του παραπάνω νόμου, ο λήπτης της ασφάλισης ή και ο ασφαλισμένος, είναι υποχρεωμένος να δηλώσει κάθε ατύχημα που αφορά ασφαλισμένο όχημα, αμέσως χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και το αργότερο εντός 8 εργάσιμων ημερών, αφότου έλαβαν γνώση του ατυχήματος. Δείτε εδώ:
Τα ασφαλιστήρια συντάσσονται σύμφωνα με τη νομοθεσία και αναφέρουν ρητά στους γενικούς όρους, τόσο τα δικαιώματα όσο και τις υποχρεώσεις του λήπτη της ασφάλισης και του ασφαλισμένου. Δείτε εδώ ένα ενδεικτικό παράδειγμα από τους γενικούς όρους ασφαλιστηρίου οχημάτων μιας εταιρείας, όμοια όλων των εταιρειών.
Ενημερωθείτε και συνεργαστείτε με τον προσωπικό σας διαμεσολαβητή.
Πηγή:[https://www.nextdeal.gr/asfalistis/diamesolavisi/136269/se-poso-hroniko-diastima-prepei-na-diloso-tin-klopi-toy-aytokinitoy]