Η επιβράδυνση ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να επιτυγχάνεται μόνο με την χρήση των φρένων, αλλά να ενισχύεται από τον κινητήρα και την μετάδοση.
Η διαδικασία του φρεναρίσματος δεν είναι μια απλή διαδικασία και απαιτεί τεχνική για να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή απόσταση επιβράδυνσης και καταπόνηση του συστήματος πέδησης.
Έτσι λοιπόν, πέρα από την πίεση που θα ασκήσετε στο πεντάλ φρένων, μπορείτε να αφήσετε την σχέση στο κιβώτιο για τα πρώτα μέτρα επιβράδυνσης ή και να κατεβάσετε μία ή και δύο σχέσεις με πολύ ήπιο τρόπο αλλαγής.
Αυτό ονομάζεται φρένο κινητήρα και επιβραδύνει του κινητήριους τροχούς, διευκολύνοντας το έργο του συστήματος πέδησης. Με αυτό τον τρόπο δεν "καταναλώνετε" τα υλικά τριβής και τους δίσκους, καθυστερώντας έτσι την αντικατάστασή τους και άρα το επιπλέον κόστος.
Ακόμα, το φρενάρισμα του κινητήρα είναι εκ των ουκ άνευ σε μια κατηφορική διαδρομή, μιας και δεν θα ζοριστούν τα φρένα με αυξημένες θερμοκρασίες σε όλο το σύστημα πέδησης. Σε αντίθετη περίπτωση, τα υγρά των φρένων θα βράσουν, οι δίσκοι θα πυρακτώσουν και η δύναμη επιβράδυνσης θα εξασθενήσει ή και θα εξαφανιστεί.
Το φρενάρισμα του κινητήρα δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα ούτε στο μοτέρ ούτε και στην μετάδοση. Το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι να μην υπερπηδήσετε σχέσεις κατά την διάρκεια του κατεβάσματος (από 6η σε 3η ή 2α), γιατί μπορεί να αλλοιωθεί η πορεία που έχετε χαράξει, ακόμα και να μπλοκάρουν οι κινητήριοι τροχοί. Επίσης, σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να έχετε το νου σας και στις στροφές του κινητήρα, γιατί ένα "θαρραλέο" κατέβασμα με υπερπήδηση σχέσεων από πολλά χλμ./ώρα θα φέρει την βέλονα του στροφόμετρου βαθειά στα κόκκινα, "πληγώνοντας" έτσι το μοτέρ.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/symboyles/frenarisma-me-ton-kinitira-pote-prepei-na-kano]