Στα έργα του Προαστιακού που θα αναβαθμίσουν πλήρως τον συγκοινωνιακό χάρτη της Δυτικής Αττικής, αλλά και των δύο μεγάλων λιμένων της Ανατολικής Αττικής αναφέρθηκε ο Γιώργος Καραγιάννης.
Τόσο προς τη Δυτική, όσο και προς την Ανατολική Αττική αναμένεται να επεκταθεί μέσα στα επόμενα χρόνια ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, βγάζοντας αυτές τις περιοχές από τη συγκοινωνιακή απομόνωση.
Στις επεκτάσεις του Προαστιακού αναφέρθηκε σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Γιώργος Καραγιάννης, επισημαίνοντας ότι «είναι στον "αέρα" ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα ʼνω Λιόσια ως τα Μέγαρα, μήκους 36χλμ με 10 σταθμούς ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της Αττικής». Πρόσθεσε, επίσης, ότι «ταυτόχρονα "τρέχει" και ο διαγωνισμός για τη σύνδεση του Προαστιακού με τη Ραφήνα και το Λαύριο».
Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Πρόκειται για έργο που με την ολοκλήρωσή του θα αλλάξει εκ βάθρων τον συγκοινωνιακό χάρτη στη Δυτική Αττική, προσφέροντας σημαντική διευκόλυνση στους κατοίκους της κατά τις μετακινήσεις τους.
Το έργο εκτελείται στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής και αφορά την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, τμήμα: ʼνω Λιόσια - Νέος Σ.Σ. Μεγάρων έως τον Π.Σ. Μεγάρων (τμήμα έργου με δικαίωμα προαίρεσης).
Αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα ʼνω Λιόσια μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, εξυπηρετώντας τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου, Μέγαρα (ως προαίρεση).
Η δημοπράτηση του έργου έχει προγραμματιστεί για τις 24 Ιανουαρίου 2023 και στις 26 του μήνα θα πραγματοποιηθεί η αποσφράγιση των προσφορών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατήσει ο ΟΣΕ εδώ και δύο δεκαετίες. Η χρηματοδότηση του έργου προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, με το κόστος να ανέρχεται σε 132,61 εκατ. ευρώ.
Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Εφόσον, λοιπόν, το έργο υπογραφεί εντός του 2023 θα μπορεί να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Ο Προαστιακός πηγαίνει Λαύριο και Ραφήνα
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα έχει μήκος 32 χλμ., θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
Προβλέπονται 2 σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και 7 σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου. Οι αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη.
Εντός του 2024 - με ορίζοντα ολοκλήρωσης την 5ετία - αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες και για τη σύνδεση του αεροδρομίου με το λιμάνι της Ραφήνας, με το έργο να ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ.
Θα κατασκευαστεί νέα προαστιακή γραμμή μήκους 17 χλμ., ενώ έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις: η σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας και η εναλλακτική με απευθείας σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος( Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).
H ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο και την Ραφήνα, θα προσφέρει στα δύο λιμάνια πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο σταθερής τροχιάς, θα αναβαθμίσει τις περιοχές και θα προσφέρει σύνδεση με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας σημαντικά τον τουρισμό.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/proastiakos-layrio-rafina-dytiki-attiki]