Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει σταδιακά και στις αστικές δημόσιες μεταφορές, με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη να είναι έτοιμες να υποδεχτούν σύγχρονα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία.
«Εντός του 2023, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα είναι οι μοναδικές πόλεις στην Ευρώπη, που θα έχουν τόσα πολλά ηλεκτρικά και CNG λεωφορεία, αφού οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την προμήθειά τους εξελίσσονται κανονικά». Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων
σχετικά με την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής.
Όπως έχει επαναλάβει ο υπουργός θα παραληφθούν σταδιακά 1.300 νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, τα 1.000 εκ των οποίων θα κινούνται στους δρόμους της πρωτεύουσας.
Προ των πυλών τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία
Υπενθυμίζεται ότι προχωρά ο διαγωνισμός για τα 650 νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το πρώτο εξάμηνο του 2023, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος προκηρύχτηκε στα τέλη του 2021, αφορούσε αρχικά 750 - 770 λεωφορεία, χωρισμένα σε 5 επιμέρους κατηγορίες (μεταξύ άλλων υβριδικά, CNG και ηλεκτρικά), με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 383,5 εκατ. ευρώ.
Παρ' όλα αυτά, για το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, τα 100 απλά υβριδικά αστικά λεωφορεία 12 μ., κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, οπότε κηρύχτηκε άγονος.
Ως εκ τούτου, ο διαγωνισμός προχωρά για τα υπόλοιπα 4 τμήματα, τα οποία είναι:
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ.
Προ των πυλών τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία
Υπενθυμίζεται ότι προχωρά ο διαγωνισμός για τα 650 νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το πρώτο εξάμηνο του 2023, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός.
Ο διαγωνισμός, ο οποίος προκηρύχτηκε στα τέλη του 2021, αφορούσε αρχικά 750 - 770 λεωφορεία, χωρισμένα σε 5 επιμέρους κατηγορίες (μεταξύ άλλων υβριδικά, CNG και ηλεκτρικά), με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 383,5 εκατ. ευρώ.
Παρ' όλα αυτά, για το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, τα 100 απλά υβριδικά αστικά λεωφορεία 12 μ., κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ, δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, οπότε κηρύχτηκε άγονος.
Ως εκ τούτου, ο διαγωνισμός προχωρά για τα υπόλοιπα 4 τμήματα, τα οποία είναι:
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 59 εκατ. ευρώ.
-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI και αρχικού προϋπολογισμού 43 εκατ. ευρώ.
-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ.
-Για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η προκήρυξη και νέου διαγωνισμού για επιπλέον 300 λεωφορεία.
Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο ο Ο.ΣΥ θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικά δρομολόγια και ενός υδρογονοκίνητου λεωφορείου.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/athina-thessaloniki-apoktoyn-ilektrika-leoforeia]