Οι βροχές και οι χαμηλές θερμοκρασίες βρίσκονται ήδη κοντά μας και τα θολωμένα τζάμια αποτελούν ένα καθημερινό πρόβλημα που καλείται να λύσει κάθε οδηγός. Ας δούμε τι πρέπει να κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις.
Το φθινόπωρο έχει αρχίσει να δείχνει σιγα-σιγά το καλό του πρόσωπο και μαζί με αυτό κοντά μας έχουν έρθει οι χαμηλές θερμοκρασίες που συνδυάζονται με υψηλά επίπεδα υγρασίας. Ο συνδυασμός αυτών των δύο οδηγεί στο γνωστό θόλωμα στα τζάμια, το οποίο, εκτός από ενοχλητικό, δημιουργεί και κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια μας, τη δική μας αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, αφού περιορίζει την ορατότητα. Ευτυχώς τα θολωμένα τζάμια αντιμετωπίζονται εύκολα και γρήγορα αρκεί εμείς να κάνουμε τα βήματα που ακολουθούν.
Καθαριότητα, η... μισή αρχοντιά στην ασφάλεια.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε για να εξασφαλίσουμε ότι τα τζάμια του αυτοκινήτου μας θα θολώνουν λιγότερο από ότι συνήθως είναι να τα διατηρούμε όσο το δυνατό πιο καθαρά. Φροντίζουμε λοιπόν να απομακρύνουμε ρύπους και σκόνη από τις εσωτερικές τους επιφάνειες, αφού αυτά τα δύο συγκεντρώνουν πιο εύκολα υγρασία σε σχέση με μια μια καθαρή γυάλινη επιφάνεια και έτσι μεγεθύνεται και το πρόβλημα με το θόλωμα των τζαμιών.
Η διαδικασία για σωστό και γρήγορο ξεθάμπωμα.
Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κλιματισμό έχουν συγκεκριμένο κουμπί στην κεντρική τους κονσόλα με σχετική ένδειξη, το οποίο με το που πατηθεί ξεκινά αυτόματα και η διαδικασία για να ξεθολώσουν τα τζάμια, μια διαδικασία που διαρκεί συνήθως μόλις μερικά δευτερόλεπτα.
Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο μας φέρει απλό air condition οι διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουμε έχει ως εξής:
Αρχικά, μέσω και των σχετικών χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα ρυθμίζουμε το κύκλωμα αερισμού ώστε ο αέρας να περνά κυρίως από τους αεραγωγούς του ταμπλό. Όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα έχουν στα χειριστήρια του air condition και σχετική ένδειξη για το ξεθάμπωμα του παρμπίζ, παρόμοια με αυτή που υπάρχει στο αυτοκίνητο μας και για το ξεθάμπωμα του πίσω παρμπρίζ. Συνήθως βρίσκεται στην άκρη της κλίμακας για τον ζεστό αέρα.
Επόμενη κίνηση είναι να ρυθμίσουμε την κυκλοφορία του αέρα στην καμπίνα επιλέγοντας την ένδειξη που μας δείχνει ότι ο αέρας έρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον. Το κουμπί γι' αυτή τη ρύθμιση είναι το δεξί όπως μπορείτε να δείτε στη φωτογραφία που ακολουθεί, ενώ δεν είναι λίγα τα μοντέλα που έχουν μόνο το αριστερό κουμπί που μας δείχνει ότι ο αέρας ανακυκλώνεται στην καμπίνα. Σε αυτή την περίπτωση το πατάμε μέχρι για να σβήσει η σχετική ένδειξη.
Τελευταίο σημαντικό βήμα είναι φυσικά η ενεργοποίηση του air condition επιλέγοντας παράλληλα τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα κίνησης για τον ανεμιστήρα.
Έξτρα... χείρα βοηθείας στα παραπάνω μπορεί να προσφέρει το μικρό άνοιγμα των παραθύρων για μερικά δευτερόλεπτα, το οποίο βοηθάει λίγο παραπάνω στην απομάκρυνση της υγρασίας από το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Αφού ξεθαμπώσουν τα τζάμια, ρυθμίστε τη θερμοκρασία και την ένταση του αέρα σε τέτοιο επίπεδο που να μην σας ενοχλεί όσο βρίσκεστε εντός του αυτοκινήτου.
Και στα αυτοκίνητα χωρίς air condition;
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τα αυτοκίνητα παλαιότερων ετών που δεν είναι εξοπλισμένα με air condition, με τη μόνη διαφορά ότι εδώ δεν υπάρχει το κλιματιστικό και ότι θα πρέπει να αξιοποιήσετε τα ελαφρώς κατεβασμένα παράθυρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Τέλος, το σωστό είναι να ξεκινήσετε για τον προορισμό σας εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του ξεθαμπώματος των τζαμιών ώστε να οδηγήσετε ως εκεί με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/pos-xethampono-ta-tzamia-toy-aytokinitoy]