Η ανακάλυψη που αλλάζει τα δεδομένα - Ψεκάζοντας νερό στον κινητήρα ρίχνεις την κατανάλωση καυσίμου.
Απίστευτη κι όμως αληθινή θα μπορούσε να είναι ο τίτλος της ιστορίας στην οποία πρωταγωνιστεί ένας Βρετανός μηχανικός και ένα καινοτόμο σύστημα ψεκασμού ύδατος στον κινητήρα.
Το σύστημα ψεκασμού νερού στο εσωτερικό ενός κινητήρα υπόσχεται οικονομία καύσιμου της τάξης του 20% και σύμφωνα με τον δημιουργό του μπορεί να εγκατασταθεί σε σχεδόν όλους τους τύπους κινητήρων.
Στην πραγματικότητα η χρήση νερού για τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου είναι μια... παλιά ιστορία, η οποία για ευνόητους λόγους επανήλθε στο προσκήνιο της επικαιρότητας.
Το Eco Water, όπως ονομάστηκε, έχει κατακτήσει την τελευταία δεκαετία ουκ ολίγες διακρίσεις, ωστόσο, μετά τη θεαματική αύξηση των τιμών στα καύσιμα απέκτησε ξεχωριστό ενδιαφέρον καθώς μπορεί και μάλιστα πολύ σύστημα να αποσβέσει το κόστος της εγκατάστασής του.
Το τελευταίο ανέρχεται σε 1.090 ευρώ για τα επιβατικά οχήματα και 1.290 ευρώ για τα επαγγελματικά οχήματα, ποσά χαμηλά στην περίπτωση που η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου αγγίζει το εντυπωσιακό ποσοστό του 20%.
Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι μέχρι σήμερα το «Eco Water» βρισκόταν στα αζήτητα, η εκτόξευση των τιμών στα υγρά καύσιμα έχει εκτοξεύσει τη ζήτηση.
Σύμφωνα με τον Gillier Panton οι παραγγελίες έχουν ξεπεράσει τις 1.000 και ορισμένοι θα χρειαστεί να περιμένουν έως και έξι μήνες ώστε να προμηθευτούν το περίφημο σύστημα.
Πώς λειτουργεί;
Η αρχή λειτουργίας του είναι απλοϊκή καθώς δεν απαιτεί κάποια ουσιαστική παρέμβαση στον ίδιο κινητήρα. Αρκεί η τοποθέτηση ενός σύστημα ψεκασμού στην εισαγωγή αέρα του κινητήρα, μέσα από την οποία το νερό καταλήγει στους θαλάμους καύσης όπου και μετατρέπεται σε ατμός. Πριν συμβεί αυτό ωστόσο, ο ψεκασμός του νερού έχει μειώσει σημαντικά τη θερμοκρασία του αέρα που «αναπνέει» ο κινητήρας μας, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την αποδοτικότητά του.
Σύμφωνα με τον δημιουργό του συστήματος ψεκασμού, με τη διαδικασία αυτή δεν βελτιώνεται μόνον η αποδοτικότητα του κινητήρα αλλά διασφαλίζεται και η μακροζωία του.Κι όλα αυτά προσθέτοντας μια μικρή ποσότητα νερού στο δοχείο το οποίο και τοποθετείται κάτω από το καπό.
Το όφελος συνεπώς α μπορούσε να θεωρηθεί διπλό μιας και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 20% συνδυάζεται με την ενίσχυση της μακροζωίας του ίδιου του κινητήρα, καθιστώντας λιγότερο πιθανή μια ενδεχόμενη βλάβη.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/i-patenta-poy-meionei-tin-katanalosi]