Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά του ΒΟΑΚ και πλέον ανοίγει ο δρόμος για να ξεκινήσει η Β' φάση του διαγωνισμού.
Ένα ακόμα σημαντικό βήμα έγινε για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ, του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητοδρόμου που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη, ο οποίος θα συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση της Κρήτη.
Αυτό διότι το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για τον αυτοκινητόδρομο, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για την Β' Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ..
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, κατά τη Β' Φάση προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δις. ευρώ.
Σημειώνεται ότι εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος - Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για το μεγαλύτερο μέρος του Βόρειου Οδικού ʼξονα της Κρήτης, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητόδρομου που κατασκευάζεται αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη. Το εμβληματικό έργο υποδομής του ΒΟΑΚ που αποτελεί προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους κατοίκους, τους επισκέπτες, αλλά και την τοπική οικονομία. Θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας της περιοχής. Παράλληλα, πρόκειται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και να μειώσει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων και προϊόντων στο οδικό δίκτυο του νησιού. Η Κρήτη σύντομα θα αποκτήσει έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα, όπως της αξίζει».
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο
Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
«Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, θα προχωρήσουμε με τις δεσμευτικές προσφορές και μέσα στο 2023 θα ξεκινήσουν και σε αυτό το τμήμα οι εργασίες, καθώς το φθινόπωρο θα έχουμε εργοτάξια στο τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος και θα ακολουθήσει έως τέλος του έτους το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη
Στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου 290 εκατ. .
Τεχνικά Στοιχεία:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου:22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
- 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)
- 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
Τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος
Για το τμήμα Νεάπολη - Αγ. Νικόλαος που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. ευρώ.
Στο σύνολό του ο Βόρειος Οδικός ʼξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία. Θα έχει μήκος περίπου 300 χιλιομέτρων και θα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/boak-megalyteros-neos-aytokinitodromos-eyropi]