Η ηλεκτροκίνηση μπαίνει σταδιακά και στις αστικές δημόσιες μεταφορές, καθώς ο ΟΑΣΑ θα τοποθετήσει ηλεκτρικά μικρά λεωφορεία για τα δρομολόγια εντός του αστικού ιστού.
Σύμφωνα με τον Ανοικτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό που θα προκηρυχθεί, 25 νέα ηλεκτρικά mini bus θα εκτελούν μέσα στο επόμενο διάστημα ορισμένα από τα δρομολόγια στο κέντρο της Αθήνας.
Όπως αναφέρει το Athenstransport.com, τα μοντέλα που θα επιλεγούν θα έχουν αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, το αμάξωμά τους θα έχει μήκος 6 μέτρων, ενώ η αυτονομία κίνησής του με μια πλήρη φόρτιση θα φθάνει τα 90 χιλιόμετρα.
H κίνηση αυτή του ΟΑΣΑ θα συνοδεύεται από τοποθέτηση φορτιστών για τα λεωφορεία στους χώρους στάθμευσης του Οργανισμού και φυσικά από την απαραίτητη τεχνική κατάρτιση του προσωπικού ώστε η συντήρηση των οχημάτων και η αντιμετώπιση τεχνικών βλαβών να γίνεται με τον προβλεπόμενο τρόπο.
Από την εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών πόλεων που έχουν προχωρήσει σε αντίστοιχα προγράμματα χρήσης ηλεκτρικών mini bus προκύπτει πως ένα τέτοιου είδους όχημα πραγματοποιεί σε ετήσια βάση 30.000 χιλιόμετρα εξοικονομώντας πάνω από 20.000 λίτρα πετρελαίου, κάτι που συνεπάγεται όφελος για το περιβάλλον της τάξης των 60 τόνων διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόσφατα, μάλιστα, και με βάση τα παραπάνω περιβαλλοντικά οφέλη κάποιες πόλεις της Γαλλίας προχώρησαν σε χρήση του μίνι λεωφορείου Rampini E60, μήκους έξι μέτρων, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως 35 άτομα (10 θέσεις, 24 όρθιοι συν τον οδηγό), το οποίο έχει αυτονομία κίνησης 120 χιλιομέτρων.
Σε αντίστοιχη κίνηση προχώρησε και η Ρουμανία αγοράζοντας από την τουρκική Karsan 15 EV mini bus τα οποία εφοδιάζονται με το ηλεκτρικό μοτέρ του BMW i3, με ισχύ στα 170 άλογα και μπαταρίες έως 88 kWh που χαρίζουν αυτονομία με μια φόρτιση που ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα.
Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση αυτή του ΟΑΣΑ είναι ένα θετικό βήμα προς την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και γενικότερα για τη βελτίωση του επιπέδου των βλαβερών ρύπων εντός της Αθήνας.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/athina-nea-mini-ilektrika-leoforeia-gia-tin-athina]