Η Γραμμή 4 του Μετρό θα καταστήσει πιο βιώσιμη την καθημερινότητα των κατοίκων της πρωτεύουσας, μιας και εκτιμάται ότι θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των οχημάτων στο δρόμο. Που θα βρίσκονται οι σταθμοί;
Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην Ελλάδα, προϋπολογισμού ύψος 1,2 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα, η οποία αναμένεται να φέρει τεκτονικές αλλαγές στην καθημερινότητα των κατοίκων της πρωτεύουσας, μειώνοντας καθοριστικά το κυκλοφοριακό χάος στους δρόμους της.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 συνδέει το ʼλσος Βείκου με το Γουδή, απαρτιζόμενη συνολικά από 15 νέους σταθμούς, θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου), θα έχει μήκος 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα μπορεί να εξυπηρετήσει γύρω τους 340.000 επιβάτες καθημερινά.
Το πρώτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σε 8 χρόνια, σημαίνοντας την αποσυμφόρηση του οδικού δικτύου της Αθήνας, ενώ θα καταστήσει την πόλη πιο βιώσιμη, μέσω του μετριασμού των εκπομπών ρύπων. Ειδικότερα:
Η ολοκλήρωση του έργου θα οδηγήσει σε 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο, στην εξοικονόμηση 1.216 μεγαβατωρών ενέργειας, αλλά και στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 318 τόνους.
Πού θα βρίσκονται οι 15 Σταθμοί
Σταθμός Βεΐκου: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) με την οδό Τράλλεων στον Δήμο Γαλατσίου.
Σταθμός Γαλάτσι: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Ομορφοκκλησιάς (Βεΐκου) και επί της συνέχειας αυτής, οδό Αγ. Γλυκερίας με την Λεωφόρο Γαλατσίου στον Δήμο Γαλατσίου.
Σταθμός Ελικώνος: Χροθετείται στη συμβολή των οδών Αγίας Γλυκερίας και Πάρνηθος στον Δήμο Αθήνας, παρά τον λόφο Ελικώνος.
Σταθμός Κυψέλη: χωροθετείται στη νοτιοανατολική πλευρά της πλατείας Κανάρη στον Δήμο Αθήνας, από την οδό Κυψέλης μέχρι την οδό Βελβενδού.
Σταθμός Δικαστήρια: Χωροθετείται στα δυτικά του συμπλέγματος των πρώην κτιρίων της σχολής Ευελεπίδων (κτήρια) Δικαστηρίων στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Ευελπίδων και Μουστοξύδη.
Σταθμός Αλεξάνδρας: Xωροθετείται στη συμβολή της Λεωφ. Αλεξάνδρας με την οδό Μουστοξύδη στον Δήμο Αθήνας.
Σταθμός Εξάρχεια: Χωροθετείται επί της πλατείας Εξαρχείων, στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη στον Δήμο Αθήνας.
Σταθμός Ακαδημίας: Xωροθετείται στην οδό Ακαδημίας, μεταξύ των οδών Ιπποκράτους και Σίνα στον Δήμο Αθήνας.
Σταθμός Κολωνάκι: Xωροθετείται επί της πλατείας Φιλικής Εταιρείας (πλατεία Κολωνακίου) στον Δήμο Αθήνας, στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη.
Σταθμός Ευαγγελισμός: Xωροθετείται στο πάρκο της Ριζάρη στον Δήμο Αθήνας, παράλληλα με την οδό Ριζάρη και διαγώνια σε σχέση με τον υφιστάμενο σταθμό Ευαγγελισμό της Γραμμής 3.
Σταθμός Καισαριανή: Χωροθετείται στη συμβολή της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως με την Λεωφόρο Βασ. Αλεξάνδρου στον Δήμο Καισαριανής, μεταξύ των οδών Υμηττού και Τζων Κένεντυ.
Σταθμός Ιλίσια: Χωροθετείται στη οδό Ινδού και στις πλατείες Αόρνου και Κύπρου στον Δήμο Ζωγράφου.
Σταθμός Ζωγράφου: Xωροθετείται επί της πλατείας Αλεξανδρή (πλατεία Γαρδένιας) στον Δήμο Ζωγράφου, στη συμβολή των οδών Γ. Ζωγράφου και Γ' Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Στρ. Αλεξάνδρου Παπάγου.
Σταθμός Γουδή: Xωροθετείται στην πλατεία Ελευθερίας και την οδό Λοχ. Σπηλιωπούλου στον Δήμο Ζωγράφου.
Μειώνονται οι αποστάσεις
Πέρα από τον μετριασμό του κυκλοφοριακού χάους, αλλά και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η γραμμή 4 του μετρό θα ψαλιδίσει και τις αποστάσεις, δεδομένου ότι το δρομολόγιο ʼλσος Βεΐκου θα διαρκεί μόλις 8,5 λεπτά. Η διαδρομή ʼλσος Βεΐκου - Πανεπιστημιούπολη θα απαιτεί 14 λεπτά, ενώ για τη μετακίνηση από την Καισαριανή στο ʼλσος Βεΐκου θα χρειάζονται 12,5 λεπτά.
Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσειςόπως νοσοκομεία, τα Δικαστήρια, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.
Επιπροσθέτως, με την κατασκευή των σταθμών Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός θα αποσυμφορηθούν πολλοί εκ των υφιστάμενων κεντρικών σταθμών του Μετρό, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτόν του Συντάγματος.Επίσης, η γραμμή 4 θα συνδέεται με υφιστάμενες Γραμμές του Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο / Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Οι τεχνολογικές καινοτομίες
- Θα υπάρχουν τρένα που θα κινούνται χωρίς οδηγό, τρένα φιλικά προς το περιβάλλον με σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά.
- Πρόβλεψη επιστροφής αναγεννώμενης ενέργειας της πέδης των συρμών.
- Εξελιγμένα συστήματα αυτομάτου ελέγχου όλων των ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων
- Προβλέψεις κυβερνοασφάλειας στη λειτουργία τρένων και συστημάτων.
- Εξελιγμένα συστήματα επικοινωνιών και εξυπηρέτησης των επιβατών.
Τα πρώτα εργοτάξια έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους για τις πρόδρομες εργασίες σε Κατεχάκη, Δικαστήρια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Βεΐκου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ανέφερε ότι θα επισκεφθεί το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας στην Κατεχάκη, για να καταδειχθεί ότι η κατασκευή αυτού του έργου, το οποίο θα δώσει τέλος στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας, καθιστώντας πιο εύκολη την καθημερινότητα των κατοίκων της.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/themata/megalytero-dimosio-ergo-stin-ellada-dinei-telos-sto-kykloforiako-haos-tis-athinas]