Το δίκτυο τραμ σε Αθήνα και Πειραιά επεκτείνεται, ενώ τους τελευταίους μήνες έχουν κάνει την εμφάνιση τους και οι νέας τεχνολογίας συρμοί με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί τους χρώμα.
Τα νέα υπερσύγχρονα πορτοκαλί τραμ, 25 στο σύνολο, έχουν πιάσει ήδη δουλειά από τα μέσα Δεκεμβρίου της χρονιάς που μας πέρασε και «εργάζονται» καθημερινά στο δίκτυο που εκτείνεται πλέον από το κέντρο της Αθήνας έως και τον Πειραιά και την παραλιακή.
Με το χαρακτηριστικό πορτοκαλί τους χρώμα τα νέα τραμ που κυκλοφορούν στην Αττική ονομάζονται Citadis X05 και αποτελούν την τελευταία γενιά τραμ της Alstom. H γαλλική εταιρεία αποτελεί ηγετική δύναμη στον κλάδο των μέσων σταθερής τροχιάς και μεταξύ άλλων κατασκευάζει και τις διάσημες υπερταχείες TGV που κινούνται με μέση ωριαία ταχύτητα 280 χλμ./ώρα.
Το Citadis X05 και συγκεκριμένα το μοντέλο 305 που κυκλοφορεί στην Ελλάδα είναι η πέμπτη και τελευταία μέχρι στιγμής γενιά των Γάλλων. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι ότι πρόκειται για ελαφρύ σιδηροδρομικό όχημα που έχει σχεδιαστεί με πλήρως χαμηλό πάτωμα -Low Floor. Το τελευταίο κάνει το τραμ της γαλλικής εταιρείας ακόμη πιο φιλικό για τους χρήστες αφού το δάπεδό του δεν απέχει περισσότερα από 360 χλστ. από την επιφάνεια της σιδηροτροχιάς.
Χαρακτηριστικό επίσης της σχεδίασης των νέων τραμ είναι οι μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες που κάνουν το εσωτερικό τους ακόμη πιο φωτεινό αλλά και οι διπλές πόρτες που εξασφαλίσουν ευκολότερη επιβίβαση και αποβίβαση.
Το Citadis X05 305 έχει μήκος 33,42 μέτρα και πλάτος 2,4 μέτρα και ο μέγιστος αριθμός επιβατών που μπορεί να μεταφέρει ανέρχεται σε 294. Σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές τραμ, τα Citadis X05 καταναλώνουν κατά μέσο όρο 25% λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια, ενώ μπορούν να κινηθούν με ταχύτητες που φτάνουν έως και τα 80 χλμ./ώρα. Παράλληλα και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία είναι ανακυκλώσιμα κατά 97%, ενώ και το κόστος συντήρησης τους είναι 11% χαμηλότερο σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές προτάσεις.
Η μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας επιτυγχάνεται μέσω των πιο σύγχρονων ηλεκτρικών κινητήρων, τη χρήση LED κατά 100% για τον εσωτερικό και όχι μόνο φωτισμό των συρμών αλλά και το σύγχρονο σύστημα κλιματισμού και αερισμού. To νέο τραμ χαρακτηρίζεται επίσης από το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης που φέρει, για την ασφάλεια των επιβατών, για τα χαμηλότερα επίπεδα ήχου που παράγει κατά τη λειτουργία του αλλά και για το χαμηλό του ρύγχος που το κάνει πιο ασφαλές προς τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.
Σύμφωνα με την Alstom τα νέα Citadis X05 αναμένεται να εξυπηρετούν καθημερινά περί του 60.000 επιβάτες, ενώ για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια τους πραγματοποιήθηκαν δοκιμές χωρίς επιβάτες που έφτασαν στα 15.000 χιλιόμετρα ώστε να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία τους.
Πηγή:[https://www.carandmotor.gr/nea/ayta-einai-ta-nea-tram-poy-kykloforoyn-stin-athina]