Οικονομική βόμβα θα είναι σύντομα τα παλιά αυτοκίνητα, με εντολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η αρχή θα γίνει με τα επόμενα τέλη κυκλοφορίας
Ακριβότερα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2021 καθώς όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες-εντολές της ΕΕ.
Τα Τέλη θα είναι η πρώτη επιβάρυνση καθώς η ΕΕ προωθεί μία σειρά μέτρων από το 2020 ωστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα στο να κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υπουργός για τα Τέλη στο Εθνος: «Το σύστη΅α των Τελών Κυκλοφορίας χρήζει βελτιώσεων. Πρέπει να ενσω΅ατωθούν οι απαιτήσεις της νέας ευρωπαϊκής νο΅οθεσίας αναφορικά ΅ε τους εκπο΅πές ρύπων, ενώ πρέπει να γίνει και δικαιότερο για τους κατόχους αυτοκινήτων, λα΅βάνοντας υπόψη διάφορα κριτήρια. Κάθε αλλαγή θα κινείται προς την κατεύθυνση δικαιότερης κατανο΅ής της επιβάρυνσης στους κατόχους αυτοκινήτων αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα ΅ας.
Επιδιώκου΅ε οι αποφάσεις ΅ας να είναι αποτέλεσ΅α σωστής αξιολόγησης της υφιστά΅ενης κατάστασης αλλά και ορθής εκτί΅ησης των επιπτώσεων των όποιων αλλαγών. Ως εκ τούτου, όταν εί΅αστε έτοι΅οι θα προχωρήσου΅ε στις αποφάσεις ΅ας». Αρχικά κάνει λόγο για το WLTP που έχουμε δημοσιεύσει από το καλοκαίρι του 2019 καθώς η Ελλάδα έπρεπε να το εφαρμόσει από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 αλλά τελικά η ισχύς του παρατάθηκε για την 1η Μαρτίου 2020.
Οπότε το οικονομικό επιτελείο θα είχε αρκετό χρόνο στην διάθεσή του για να αλλάξει τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2021. Επίσης ο Υπουργός ξεκαθαρίζει πως θα γίνει δικαιότερη κατανομή της επιβάρυνσης αλλά και του στόχου ανανέωσης του παλαιού στόλου αυτοκινήτων.
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η δικαιότερη επιβάρυνση θα γίνει σε συνδυασμό με το στόχο της ανανέωσης των παλαιών αυτοκινήτων οπότε στα παλαιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα τα Τέλη Κυκλοφορίας θα αυξηθούν ενώ στα καινούρια με χαμηλές εκπομπές ρύπων θα μειωθούν ενώ αντίθετα και τα νέα αλλά ρυπογόνα μοντέλα το κόστος χρήσης θα αυξηθεί
Μένει να δούμε τα κίνητρα που θα αποφασιστούν να δοθούν στα λεγόμενα «καθαρά» αυτοκίνητα και ποιο θα είναι το όφελος για τους καταναλωτές.
https://www.newsauto.gr/fleet-cars/varia-ta-teli-kikloforias-2021-gia-ta-palea-aftokinita/